2014. február 10., hétfő

Minden napra egy tornacipő, azaz Európa segglyuka

Van akit irritál a cím? Engem konkrétan a jelenség.
Tavalyi tanévben történt, hogy megvettem a tornacipőt augusztusban az egyik gyereknek.
Hogy, hogy nem, októberben kezdte hordani. Addig jó volt az előző, bejáratta, nem cserélte le, míg működött. Az új kettő darab hordás után szétment. Levált a talpa, nem ragasztható módon. Meg aztán minek is ragasztani? A ragasztók sem túl szuperek, és nem kérek ajánlatokat, ismerem a piacot, ráadásul többe kerül mint a cipő. Oké, többször is lehet használni. De hagyjuk már!!
Én a cipőt akarom többször használni, nem kétszer.
Visszavittem.
De letelt a 3 nap, a 3 hónap is, nincs visszaváltás.
Látszik a cipőn, hogy nem kopott a talpa, látszik: alig használt, mégis talpatlan: nincs csere.
Sőt, azt mondja az eladó: tornaórára teremcipő kell.
Az ilyen műanyag (szebb néven műbőr, de akkor is műanyag) felsőrésszel bíró, vékony, gumitalpú sportcipő.
Kérdésemre, miért is árulnak akkor tornacipőt, nincs válasz. Arra sem, hogy miért nem szólnak, ha valaki tornacipőt vesz, hogy az max. dísznek jó? Netán hozzávágni valakihez??
Mindegy, buktam 800 forintot, veszek egy teremcipőt a szomszéd boltban.
Gyanús, hogy ugyanaz lehet a tulaj, ez sem ritka, de már csak elvből sem veszek teremcipőt ugyanott.
A teremcipő 3 vagy 4 hónapot bírt, nem tudom már.
A fene a fiam lábába!
Minek futkos tornaórán?
Fel fogom mentetni.

Most egy ismerősi körben megvett, két nap után elszakadt papucs miatt kezdtem gondolkodni azon, miért is Magyarország lett Európa segge lyuka?
Miért mi kapjuk a végterméket??
Ócska szar gagyik tömege a kínai üzletekben, és máshol sem jobb.
Konkrétabban: Deichmann, Victory cipő (nem drágább ám, mint a hasonló kinézetű kínai...)
Tavaly tél végén vettem, utcán járok vele, erdőbe a bakancsomban megyek ilyenkor, és mégsem bírja a hideget, az aszfaltot, a lábamat, nem tudom.
Nem tudom én vagyok-e selejtes, vagy a cipő?
Az én talpam nem válna le, ha azon járnék...

Persze, tudom hogy lehet menő, márkás tornacsukát is venni, sportcipőt is, de nem hiszem hogy 30 ezres cuccokat akarok a gyerekeim lábára mostanság. Nem az a típus vagyok, nem fér bele.
Nekem jó lenne a kínai, az sem rosszabb kinézetre mint a nem kínai, csak lehetne hordani!!
Legalább egy-két szezont!
Sokat kívánok?
Szóljatok, lentebb faragom az igényeim...

Gondolom a manapság kapható, megfizethető cipők olyanok, mint a magyar aszfalt. Hiányzik belőlük valami fontos.


4 megjegyzés :

  1. A válasz a kérdésedre Decathlon! Általában az Auchan mellett vna egy egy Decathlon is, mi évek óta ott veszünk szandált, őszi és tavaszi cipőt is a gyerekeknek és megfizethető és nem csak egy két hónapot bír, hanem van, hogy két gyerek is hordja, főleg a Qeechua szandikat. Nekem is vannak onnan cipőim. Amíg nem volt Szegeden elmentünk érte Bp-re vagy Kecskemétre, mert nem vagyok hajlandó szar cipőket venni. Remélem van a közeletekben!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, van nem túl messze :) Meg fogjuk nézni.

    VálaszTörlés
  3. Ha valaki rá van szorulva a szar szerszámokra az én vagyok, legtöbbször a legolcsóbb szar kínai szerszámokat vettem, egy két munka után dobtam ki, vettem másat. Mert olcsó. Aztán egyszer úgy adódott, hogy olcsón vehettem igazi Adidas ilyen sportcipőt, azon túl, hogy hihetetlen kényelmes volt, de kihúztam vele két telet és azután még két telet a műhelyben, azután meg a talpait leszedtem és őrizgetem mint indián a skalpokat. A fiamnak is kigürcöltük a drága Puma cipőt, szó szerint elnyűhetetlen, két éve hordja, amíg az olcsóbbakat havonta rúgta szét és borzasztóan kényelmetlenek voltak.
    Két éve elkezdtem jobb szerszámokat venni és kezdek rájönni, hogy tévedésben éltem sokáig. Néha a sznoboknak is van igazuk.
    Ami viszont igaz, hogy olcsón csak én csinálok jó bútorokat...:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól van, meggyőztetek, márkásat fogok venni, majd figyelem a szezonvégi vagy kifutó termékek leárazásait.

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...