2014. február 16., vasárnap

Tetap és keringő

Lívi és a beszéd, mármint a tiszta beszéd még mindig hadilábon állnak.
Kira kérdezte múltkor:
- Lívia, mikor tanulsz meg beszélni?
Mire Ő, felháborodva:
- De én tudot betélni.
Igaz. Tud, csak néha szótár kell hozzá. Szili a fordítógép. Ha Ő épp ott van, akkor fordítja mit mond a húga.

Tegnap jön ki a konyhába, makarónit evett. Totál paradicsomszósz a szája, keze.
- Télet tetapot.
Én az elfoglaltság csúcsán, épp kavargattam valamit, félfüllel figyeltem.
- Nyissam ki a csapot?
- Nem. tetapot.
- Lívia, nem értem. De látom, hogy koszos vagy, mossunk kezet.
- Nem. Tetap. Muttál, tat pilot.
Szóval  ketchup, ami mustár, csak piros.
Kész activity professzor lesz.

Múltkor is vagdos még, de indulni kell az oviba.
Mondja:
- Méd ollódot.
- Mi oldódott? Mi a problémád??
- Anya, nem élted?? Nyissz nyissz (nitt-nitt). - és mutatja az ujjaival.
Mennyire nézhet hülyének minket vajon? Hogy nem értjük, pedig ő mondja.

Még róla lesz szó (innen kezdve rendesen írom amit mondott, nem fonetikusan).
Jön most reggel, hogy az oviban vannak mérgező bogarak.
- De nincsenek, csak az óvónéni mondja, hogy a butább gyerek ne fogja meg, ne egye meg, vagy ilyesmi.
- De ki enne bogarat? - kérdi
- Vannak országok, helyek, ahol esznek bogarat, mert nincs más. Máshol azért esznek, mert állítólag finom.
Még a hideg is kirázta :D
- De mi nem.
- Nem, mi nem eszünk bogarat.
- És miért van ennyi bogár?
- Mert ha nem lennének, mi sem élhetnénk, ezért vigyázni kell rájuk.
- De miért?
- Mert eltakarítják a szemetet, a halottakat (oké, civilizáció, szóval max. az állati dögöket). Ha nem tették, akkor a Földet elárasztaná a bomló szemét és hús, és a keletkező gázoktól az emberek és a fák megfulladnának. Szóval ha nem akarsz bogarat enni és simogatni ne tedd, de hagy őket élni.
- Oké.
Megbeszéltük.

Ülünk a gépnél, bogár és béka képeket nézegetünk, mikor lát egy molylepkét.
- Az ruhát eszik, ugye? - kérdi.
- Igen.
- Ott is egy!!
- Az csak muslinca. Az gyümölcsöt eszik.
- Emberhúst nem???
- Nem Lívia, nyugodj meg, embert nem eszik.
Nemrég elmagyaráztam neki, miért is kell megtörölni a lábunkat. Mert ugye begombásodhat. Ez már érdekes képeket vetített a lelki szemei elé, szerintem erdei őzlábakat látott az ujjai közt. Mondtam neki, nem, nem olyan gomba, hanem csak egy fehér, viszkető valami, amit így hívnak.
- De kisgyerekeknek nincs, ugye?
Én megnyugtattam, hogy nincs.
Szóval ilyesmiben néha füllenteni kell, mert látom a rettegését :)

Mint Szabolcs, aki elfogadta kiskorában  bárki eljövendő halálát, csak az enyémet nem. Szóval mindenki meg fog halni, de Anya nem. Már persze tudja, hogy én sem fogok örökké élni :)


Kira keringő fotója:
Oké, hiányzik a  mosoly, de feszült délelőtt volt. A fodrászt nem értük el, de végül megérkezett..


A család három legszebbje :) Kira, unokahúgom, Lívia

Lívia, Szili, én, Kira, Bence
Kira és Dia
a haj

7 megjegyzés :

  1. Na, végre felíratkoztam a blogodra:)


    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    puszi

    VálaszTörlés
  2. Helyesek, szépek a gyerekek, Kira pedig nagyon csinos.... már kész hölgy. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm mindenkinek, a nevében is :)

    VálaszTörlés
  4. Legkisebb unokatesóm is így beszél, tényleg szótár kell hozzá:)) nem tudom az oviban hogy érti meg egymást a sok különféle beszédhibával értekező törpe... na meg az ovonénik:))

    VálaszTörlés
  5. Ej, de szépek vagytok! Kira, meg különösen!!!!!

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...