2014. február 24., hétfő

Vírusirtó

Koncert és zenejelentésekkel kezdem.
A Metallica idén Bécset választotta Magyarországhoz legközelebbi színhelyének, de oda nem fogok elmenni. Nem mondom, jó lenne, de nem beszélek németül. No meg a jegyvétel is visszatart, másra kell a pénz. A szállás nem érdekelne, elaludnék vagy elmeditálgatnék a pályaudvaron is a vonatra várva, ami hazahoz.
De ez csak játék a gondolatokkal, mert nem megyek. Valószínűleg ha akarnám összejönne, de annyi minden más van amit magam előtt tartok tervként, hogy ez most nem fér bele a listába.
Nézem a fickókat, és mindegyik levágatta a haját. Mindegyik kedvelt énekes.
Bon Jovi, Bruce az Iron Maidenből, James  a Metallicából.
Sztereotíp, hogy a rocker legyen hosszú hajú?
Ja, az.
Főleg hogy a zenei élményen nem változtatott semmit, ugyebár.

A hajmosószappanom nyújtotta tartósság érzeten viszont változtat, hogy Kira mindig a kád szélén hagyja. Mennyire meglepődtem, mikor valaki mondta: hónapokig elég egy szappan. Jéé, mondom nálunk pár nap, mert Lívia kádat mos vele mikor fürdik (nem koszosba ül, csak ez a szórakozása), Kira a kád szélén áztatja. Bár azt mondja sosem hagyja ott, én módosítom: sosem rakja el.

Még ugyan hideg van, de a tavasz már a levegőben motoszkál. A madarak csicsergése más, a tulipán bújik elő, szép minden. Lassan jönnek az erdős bejegyzések, most már semmi nem tarthat vissza majd :)
Kicsit álmos vagyok, mert Buksi éjjel megint chatelt, wifis kutya. Valami távoli rokonnal beszélte meg a történéseket, halkan, de ugatott vagy fél órát.
Tegnap megint gépet takarítottunk, porszívó, medencepumpa és elemlámpa segítségével. Kira feltette a nagy kérdést: akkor most melyik a gép? És mutat a gépházra, illetve a monitorra. No, mondom, jó hogy nem felvételi tantárgy az informatika. Kezdjük a hardverek felsorolását édes lányom. Azt nem hagyta, hogy a belsejét is elmagyarázzam, nem érdekli a videókártya és az alaplap, de talán jobb is...

Képzeljétek, megint okos ügyintézővel volt dolgom a héten. Jeleztem a szolgáltatómnak, hogy rohadt lassú a net, mióta sávot szélesítettek.
- Azért keresem, mert jelezte, hogy problémája van a sebességgel. Megkérdezhetem hol mérte?
Majdnem mondtam, hogy centivel és colostokkal próbáltam a műhelyben, de nem vezetett eredményre, így maradt a sebességmérő weboldal.
- Ezen és ezen az oldalon. A sebességmérő jót mutat, azt amiért fizetek, de a torrent mégis lassúbb, sokkal.
Elkezdte magyarázni a megabit-megabájt átváltást, de nem hagytam.
- Nézze, engem ez igazából nem érdekel, mármint hogy egy film 2 vagy 12 perc alatt jön le. Az érdekel, hogy böngészni nem lehet. Percekig tölt egy oldal, ha valaki a telefonon wifizni mer, már abbahagyós az egész, mert nem érdemes várni.
- Lehet hogy a vírusirtó vagy a tűzfal lassítja a rendszerét.
- Évek óta nem használok ilyeneket, mert lassítanak. Inkább fél óra alatt újrarakom a gépet, ha gond van vele.
- Akkor lehet hogy felment rá valami vírus.
- Valahogy éreztem, hogy ezt fogja mondani. Nem mászott fel. Lassú lett, újrainstalláltam, lassú maradt. Az installálás C meghajtó totális formázásával zajlik, tehát a problémám nem oldotta meg.
- Milyen böngészőt használ?
- Mozzilát. Miért?
- Nem próbálta a Chrome-ot?
- De, valószínű próbáltam, mivel nem vagyok kezdő, ez kiderülhetett (köcsög viszont igen, ezt Nektek mondom, de ő is rájöhetett). Míg a Firefox a CPU-ból 30-50%-ot használ, a Chrome majdnem 100%-ot.
- Mennyi memória van a gépében?
- 512 MB RAM
- Az nagyon kevés!! Amiatt lehet a lassúság!
- Itt áll mellettem a barátnőm, egy falu, pár utca különbség, neki 4 GB RAM-ja van, 2 magos processzorral, ugyanolyan szar az egész. Ezért én nem fogok RAM-ot venni.
De tudja mit? Nem jutunk semmire, ne raboljuk egymás idejét. Azt azért elmondom, marhára bánom, hogy még tart a hűségidő. És ezt utálom a faluban, hogy ennyire nincs választék netszolgáltatókból.

Persze, nem kell annyit a nettel foglalkozni, ezt már Nektek mondom, de azért egy alap elvárása lehet az embernek, nem? Amúgy tisztelem, hogy ennyire próbálta megoldani a gondom, de ami bosszantó, hogy dilettánsnak néz, mert a felhasználók többsége nem ért hozzá. Másnak biztos be lehet magyarázni a vírusirtó szükségességét, lassítását, RAM-okat, de kicsit durva az egész.
Mindegy, mivel megoldani nem tudom, nem foglalkozom vele, míg betöltenek az oldalak mással foglalkozom.
Egyébként egyszer történt nagy baj a gépemmel, mikor az egész winchester elszállt: felraktam és le akartam futtatni egy vírusirtó programot. Soha többet.

Egyébként totál békés és kedves lény vagyok, de nem vagyok a szolgáltatók álma, az tuti.

6 megjegyzés :

  1. ne is mondd, én is falu, itt is kb. 10 évvel ezelőtti gyorsaság....és ugyan ugy nincs normális szolgáltató. Pécstől 15km-re, Siklóstól 10 km-re lakunk. Röhej.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is csak kemény 20 km-re vagyunk Váctól, Gödöllőtől, és 60-ra Pesttől. Nem annyira Isten háta mögött, de mégis :)

      Törlés
  2. Anna vagyok, zugolvasó, bocs, hogy belekoty. Csak segítségként írom, mert velem is ez történt, vagyis a sávszélesítés utáni lassulás nagyon ismerős történet. Modemet kell valószínűleg cserélni, egy modernebbet kell beszerezni. A régebbi modemek műszaki paraméterei okozták nálam a lassulást, a csere megoldotta. HÁTHA NEKTEK IS ! Próbáld ki kölcsönkért újabb modemmel. ( feltétel legyen, hogy a modem bírja a szélesített sávot. Nálam ez volt a gond, a régi nem bírta). Esetleg a szolgáltató szervize tud segíteni és megfelelő modemet hozni és beállítani. A szervizes normálisan állt az ügyhöz,a ügyfélszolgálat meg mindenkivel ilyen, sokszor tapasztaltam én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna!
      Miért bocs? Örülök hogy hozzászólsz :)
      Az a legjobb, hogy új a modem, de utánajárok, hátha van mód cserére. Köszi :)

      Törlés
  3. Jajj :im'dom a Metallicat, a Maident - Bon Jovi is jöhet... egy koncertre én is mennék, de majd eljön ennek is az ideje :-) Érdekes, hogy amióta négy gyerekem van, csak az autóban hallgatok rockot, másképp inkább a csend a favorit :-) Az ügyintéző : no comment!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fele-fele arányban igénylem a csendet és a rockot :D

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...