2014. március 17., hétfő

Amikor...

Amikor minden lehet.
Amikor lehet szél, lehet még tél, süthet a nap, jöhet a fagy.
Amikor repül a sok felhő, megéled az erdő, jönnek lassan a fecskék.
Amikor már csak este fűtünk, de akkor jól is esik a lángok mellett ülni.
Amikor jó a séta egy szál pulóverben, de kinti munkához már póló dukál a bátrabbaknak.
Amikor előszedjük a vékony kabátot, és a bunda mehet pihenni.
Amikor ébred a világ, mely téli álmot aludt eddig.
Amikor március van.
Szeretem.
A kezdődő színességet, a megmaradt színtelenséget, az illatokat, a csicsergést.
Ez nyáron is csak nő és fokozódik, egészen őszig.
Akkor másféle színesség lesz úrrá a világon, a pihenő mindenség színei.
Hoppá!
Nem is mindenség.
Csak ezen a féltekén van tavasz, odaát most jön az ősz, igaz?
Minden nap csak egy picit odébb menve folyamatosan tavaszt láthatnék?

Lehet átléptem egy bűvös határt.
A kutyák a vigyázóink, ezt mélyen hiszem. Nem véletlen csapódik hozzánk egy-egy pajti, főleg az elgondolkodtató, mikor megjelenik a házadnál, és ott van, mintha mindig ott lett volna.
Van aki ezt elfogadja, van aki semmiképp.

A hitemről beszélünk.
Tegnap este a nagy szélben kinéztem, néztem a hajladozó fákat az erdőben. Láttam a macskát a kerítésnél. Megszólalt bennem a gyerek: engedd be, itt a helyük ilyen időben. De maguktól mennek ki, és nem akarnak visszajönni. Kint vannak, ott a helyük éjjel.
Vigyáznak ránk.
Nem a rablóktól vagy más emberektől óvnak...
Hülyeség?
Talán az.
Nem mindegy ki mennyire hülye?

Átléptem egy bűvös vonalat.
Bár még két hét van addig, de negyven évesen is szingli leszek, ez nagyon valószínű. Tehát macskás vénasszony lettem.
Elkísérnek még az erdőbe is, mintha valami démoni hely lenne, vigyáznak rám, vagy csak változatos helyeken szeretnek pisilni :)
Esetleg vízben-kövön ülni.
Amikor március van, ilyen még az erdő. A napokban felmegyek oda a fák mögötti fákhoz, a magasabb részre. Addigra kicsit zöldebb lesz.

2 megjegyzés :

  1. Vénasszony a térgyed kalácsa....42 múltam, és nem vagyok az (jobb napjaimon legalábbis nem :) ) Igaz, macskám sincs ;-)

    VálaszTörlés
  2. Jól van, csak a macskák miatt írtam :)
    A szetereotípia: nincs pasid, legyen macskád. Bár nem értem az összefüggést :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...