2014. március 5., szerda

Egyetem és kapcsolatok

Olyan érdekes áttekinteni mi minden volt fontos egy éve, két éve, stb. Ehhez képest mi fontos most.
Egyik nap tesóm kérdezte chaten, mi van velem. Automatikusan kezdtem volna írni mi van a gyerekekkel, de ott ültem, a kezem a klaviatúra felett megállt, mert rájöttem, nem ezt kérdezte. Persze a csevegés ilyen, nem mindig arról beszélünk amit kérdeznek, mert sokszor van egy fáziskésés.
De igyekeztem összeszedni magamról valamit, és nem ment.
Rájöttem, nem biztos hogy érdekelné miken gondolkodom, vagy ha érdekelné is, nem lehet chaten két mondatban leírni. A kapcsolatokhoz kellenek a közös élmények, az együtt megélt dolgok, mert azok adják az alapot, amiről és amivel kapcsolatban lehet beszélgetni.
Vannak kialakult netes ismeretségek, amik annyiban mélyebbek, hogy gyakran és részletesebben beszélünk egymás családjáról, érzésekről, akármiről, de mégis: ezek szerintem felületesebbek, mint az, ahol ugyanez a fajta mélység megvan, de személyes kapcsolat is van.
Értem ezeket bármilyen fajta kapcsolatra. Rokonira, barátira, párkapcsolatra.
Nem lehet telefonon és chaten mély kapcsolatot fenntartani, ez biztos.
Emellett ott van az, hogy mikor az ember leválik a családról, akkor új közegbe kerülve új kapcsolatokat alakít ki. A családi kapcsolatok is megmaradnak, némileg ritkásabbá válnak, lazulnak. Ezt el kell tudni fogadni, mi is leváltunk egyszer, a mi gyerekeink is le fognak.
Én már egynél látom a kezdetet, ahol már nem mindig én vagyok az első helyen, mert ott a barát (párkapcsolat-barát). Az ő esetében barátnők csak felületesen vannak. Ami azt jelenti van pár, de nem olyan mindennapos-jóbarát kategória.
Erről annyit gondolok, hogy talán a filmek vagy nem tudom mi miatt kissé túl van értékelve a kérdés. Életszakaszoknak vannak velejárói, amik a barátok. Vannak átívelő kapcsolatok ez esetben is, olyan barátok akik átmennek a másik életszakaszba is, azaz jönnek velünk, de ritka. Ekkor már lazul a dolog, ami nem szakítást jelent, csak másfelé tartó utakat. Ahol marad a telefon és chat.
És akkor visszaugrom az elejére.
A rokoni szálak is ilyesmik lehetnek.
Az alap szakaszban, gyerekkorban ott vannak a felmenők, majd kikerülve abból a közegből lazul a kapocs. Nem szakad meg, nem történik semmi szakítós dolog, csak már más az egész. Azt hiszem a rokoni szálak azok, amik mindenképp átjönnek velünk az új életekbe, de már minden más.
Bánthatna hogy nincs ott mikor kéne valaki aki ért, de nem biztos hogy az ért, akitől várnám. És persze meglepő módon, lehet hogy olyan ért meg, aki szinte semmit nem tud az utóbbi éveimről, a gondolataimról.
Kiszámíthatatlan.
Szóval a tesómnak elmondtam, hogy végre eldöntöttem hogy kezdek magammal valamit fizikailag, és az angol tudásom is felfrissítem egy online kurzus segítségével. Mert nagyon izgalmasnak tartom a Johns Hopkins, Oxford, Harvard és a többi nagy egyetem online, ingyenes kurzusait, amihez angoltudás kell.
Erről itt bővebben.
Itt is egy link és leírás.
Itt pedig a MOOC lista.

2 megjegyzés :

  1. Érdekes, hogy emberek elhatározzák, hogy most nyelvet fogok tanulni,
    Minek?
    Az, hogy egy könyv érdekel, és angolul férek hozzá, vagy az a tudomány éppen szanszkrit tudást igényel, de egy új kapcsolat is bevadíthat, mert turbékolni külföldiül is különleges élmény. (Saját tapasztalat befor 20 yr.:-)
    Viszont, hogy csetelés közben belém hasít, hogy én most a testvéremnek azzal akarok valami újat mondani magamról, hogy ismét elővettem a német szótárat...
    hát ez nem jutna eszembe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem eszembe jut, mivel Angliában van, és a segítségem kérte nyelvtanulásban. Így aztán belém hasított, hogy megemlítsem neki.

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...