2014. március 18., kedd

Ma van...

március 18.
A kémia világnapja.
Nem is.
Semmilyen világnap nincs.

Ezen kívül mi van?
Halál.
Haláli fáradt vagyok.
Mert megint sok feladatot adtam magamnak. majd mikor kezdtem bestresszelni tőle, akkor párat áttettem holnapra, mert ráérnek. Azután teljes nyugalommal megcsináltam mindet, mert már nem volt muszáj, már nem kaszásként lebegett felettem. Ilyen gyakran van ám. De sokgyerekes sokfeladatos háztartási alkalmazottaknak nem kell bemutatnom.
Megcsináltam mindent, mondhatnám holnap szabadnap.
És még össze is jöhet.
Délutánra.
De hagyjuk ezt, inkább lássuk a vidám szösszeneteket:


Szili Kirának oviból hazafelé:
- Nézd egy doboz!
- Szilike, az toboz.
- Doboz.
- T-vel mint Tibi.
- Tivi?
- Nem, Tibi!
- Tibi.
- Igen, akkor mi volt a földön?
- Tibi.

Ennél csak a kémia tanulás mulatságosabb. Kira áthív múlt héten, hogy felmondhassa a kémiát. Kérdezgessem. Én egyébként épp a "Bor, mámor, Provance" c. filmet néztem, filozofikus hangulatban voltam. Marhára nem illett hozzá a kémia. Ezt jelezte is az agyam, mert a sok hákettőlótúrón úgy elkezdtem röhögni, ahogy már rég nem. Mondta volna tovább, hogy ebből ez alakul, így meg úgy, molekulák, kapcsolódások, céhárom, ókettő, satöbbi. De én feladtam. Folytak a könnyeim, nem bírtam. Néztem a sok baromságot, néztem mit is kérdezhetnék, és laza bugyogásként tört elő belőlem a röhögés, ami hamar taknya-nyála-könnye egybe folyik stílusba ment át.
Oké, nem baromság.
Fontos tudnivalók, és tényleg így gondolom.
Csak nekem már ez nem megy.


Leírom az igazat.
A kislányom rendesen megtanulta a leckét, ki kellett kérdeznem. Komolya anyaként leültem, és kérdeztem. Profin, jól kérdezve, értve a válaszokat.
Amúgy van amit igenis értettem, sőt a saját"szakterületemről" (szappan, vegyszermentes tisztítószerek) példákat is tudtam neki mondani a katalizálásra pl.

Az én kislányom.
Aki elmeséli, hogy valamelyik órán az egyik fiúosztálytársa megkérdezte a tanárt, aki valami világnapról beszélt:
- A sperma világnapja mikor van?
Mire Kira:
- A születésnapodon...
Az én kislányom.

Tegnap délután megint itt tanult mögöttem. Biológiát pl. A fül részeiről beszél itt a hátam mögött, meg egyéb testrészekről. Kezdem elveszíteni a normális agyamat. Mert azt hallom:
- Az orrnyálkahártyán feloldódnak a gázok...
Szuper.
És nem a nemesgázokra gondolok, amik az emberből távoznak, hanem a kedves öblítők illatmolekuláira, meg a tömény szintetikus mosószerillatokra. Nem is csoda, hogy emberek annyira nem érzik már a szagokat, hogy annyi öblítőt használnak, amitől 300 méterről is érezni őket.
Egy kommandós simán lebukna rejtőzködés közben, ha a neje ilyen szart használna.

És vissza a tanuláshoz:
A történelemnél ez zajlott le:
- India Gandhi...
- Indira.-mondom én unottan a géptől.
- Azt mondtam India....
- De az Indira.
- ??
- Indira Gandhi.
- De az a szöveg, hogy India Gandhi vezetésével 1947-ben függetlenné vált...
Jobb nekem az erdőben...
Néha.

A hétfők amúgy is elvarázsolt napok. Ma beszélgettük egy másik anyukával, hogy ilyenkor totál ürességben telik el a fél nap, mert épp pihenjük ki a hétvégi gyerek-csúcsforgalmat. A nyári szünet után, szeptember elején egy hétig ültem bambulva a semmibe a végre csendes házban. Írtam róla akkor.

Kaptam egy gáztűzhelyet. Alig várom hogy süthessek :)) De előbb még jön a szaki, és beállítja.

Ezt már nem kell vennem, aminek nagyon örülök.
Mosógépet kell venni :)
Annak is örülök.
Tényleg.
Ez a mostani apránként felbontja a követ a fürdőben. Mert kitörött egy kereke. Tehát kövezés előtt mindenképp mosógép is kell. Azt gondolom, június körül össze tudom hozni. Addig bontogat a mostani.
A mai kis sikerem: Szabolcs elszaggatott egy Nokia töltőt, én megblankoltam a hajszálvékony zsinórokat, és megcsináltam. Vagy ez, vagy venni kell.

Ráadásul mire megfürdök és lefektetem a kölyköket, pont elmúlik az álomkór. Nem baj, visszajön az. Megvárom.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...